Sunday, March 25, 2012

20 sidor!

Jag har en tenta som ska lämnas in på tisdag. Vad säger man på svenska om en "take home" uppgift? Jag satt iallafall hela dagen igår och skrev och skrev och skrev och fick ihop 20 sidor! Min tanke är nämligen den att min käre professor ska slänga ett snabbt öga på min lunta med papper och tänka är hon helt dum i huvudet eller?! Det där orkar jag inte läsa. Hon får MVG. Bra startegi va?

Nu jobbar jag på en en uppsats som ska vara inlämnad, även den på tisdag. På tisdag är sista färeläsningen sedan är den kursen avklarad.

Intresse?

6 comments:

Hannapanna said...

Hemtenta. Eller rätt och slätt, hemuppgift.

Anna said...

Ungefär samma sits här. Skall knåpa färdigt en föremålsanalys till tisdag (6 hp). Då är det examination :-O Sen på fredag börjar vårterminens sista period!

camillos said...

Bra idé det där med att professorn inte ens orkar läsa. Klart det blir MVG!

Rickard S said...

Kolla noga så att det inte står på hemuppgiften att den endast får bestå av ett visst antal tecken/ord, brukar ofta vara så för att lärarna viill undvika långa uppsatser som de inte orkar läsa.

NEWYORKMAMMAN said...

Hemtenta, duh!!
Anna, hur gar det for dig med studierna? Du verkar ha mycket intressantare uppgifter an jag har iallafall.
Du har sa ratt Rickard. Jag kollade och jag har skrivit for mycket. Men till saken hor att han ar en ratt mysig professor som gillar att man diskuterar och skriver och har sig. Jag vann helt klart kvantitetstavlingen, om man sager sa. Ingen annan hade 20! sidor. Nu kanner jag mig ganska dum. Gjort ar gjort.

NEWYORKMAMMAN said...

Tank om han blir forbannad och underkanner mig Camillos?! Men om du sager att det blir MVG sa litar jag pa det:-).