Saturday, April 21, 2012

Modeoraklet

Jag letar efter en orange klanning att ha pa mig pa stora tjejens graduation (tjata, hon gar faktiskt bara ur 8:an for Guds skull!). Vad jag asyftar med rubriken "modeoraklet" ar att det ar ganska omojligt att hitta orange klanningar men att jag lovar er att orange kommer vara stora fargflugan nasta sommar. Orange klanningar, no less. Jo jo. Kom ihag var ni laste det forst minsann. Oraklet liksom kanner det pa sig. Sedan kanske det star i nagon modetidning ocksa, men sadana laser jag aldrig nufor tiden.

Jag har hittat nagra klanningar jag tankte kika pa nagon dag nar jag orkar har tid:


 

 

 

Nagon som ar snygg? Snyggast? Borde jag sla till? Sjalv alskar jag den med de rosa-orange fargerna, men den ar kanske lite for alldaglig i skarningen?


8 comments:

vally said...

Den tycker jag mycket om. Välj den. Lyssna på det verkliga oraklet.
:-)

Hanna Lans said...

Det var den jag också föll för, så ta den!

Orange är stort här nu, kan Sverige vara först med något alltså?

NEWYORKMAMMAN said...

Nämen vad trevligt att vi tycker lika. Men det är ok att tycka olika också!
Hanna, jag tycker att Sverige är före New York med de flesta modetrender jag. Många "flugor" så som uppvikta jeans och klänningar över byxor var ute i Sverige innan de kom hit. Den lilla flätan i håret som var så poppis, var det förra året, kom för några månader sedan. Likaså den rufsiga hårtofsen, den har precis kommit hit. (För att nämna några få som jag kommer på nu på rak arm. De är kanske inte så stora och betydelsefulla, men det är dem jag minns och jag minns att ALLA hade dem i Svedala). Så orange blir stort nästa sommar alltså. Jag kanske borde surfa svenska klädbutiker efter orange klänning? Förslag?

Hanna Lans said...

Zara och HM borde ju ha samma kollektion i NY som här? Där kan du hitta orange saker. Snygga dräktjackor/kappor både i orange och cerise. Jag har så sorgligt lite tid till shopping just nu, och pengar, så några fler ställen kommer jag inte på ... Filippa K kanske? Greta? (Greta är stora här, stooora!)

Marie A said...

Hanna var före mig så jag kan bara instämma, orange är här och nu inte nästa sommar,ja kanske då också. Vi verkar vara lite före trots allt =)
Lindex vet jag har mycket orange...kanske även en känning?!

NEWYORKMAMMAN said...

Idag sprang lillan och jag in pa Zara. Min minsta alskar att shoppa Sarskilt skor. Hon springer som en galning och pekar pa allt hon tycker jag ska kopa. Jag hittade ju en orange klanning. Den ar hundradollarsedlar billigare an den randiga jag visar bild pa och jag tror den kan bli ritktigt snygg om jag satter pa mig BH och spanx.

Anna said...

Eller som Pantone lanserar orange: Tangerine Tango... Men deras kulör drar mer åt korall.

Rosa och orange är en snygg, fruktig kombo!

NEWYORKMAMMAN said...

Alskar rosa-orange kombon!