Monday, April 30, 2012

Vår lampa exploderade


Japp. Stora och jag satt vid köksbordet i lördags när vi hörde hur det började surra ifrån lampan. Några sekunder senare började det fräsa och spraka och eldflammor och blixtar sköt upp från lampan! Jag satt helt paralyserad och tänkte "hur ska jag lyckas släcka de här lågorna"! Sedan small det till och en sista eldflamma sköt upp i taket, elden dog ut och det rök lite lätt. Vi satt bara och stirrade på varandra, jag och stora. Så kom the grand finale när lampan med en smäll ramlade i bordet. En helt otrolig föreställning vill jag lova.

6 comments:

vally said...

Ursäkta mej men jag skrattar.
Hemskt av mej. Jag vet.
Låter så roligt när du berättar.
Tur att ingen blev skadad och att elden inte spred sig.
Lillan ser inte så rädd ut.

Ja det var ett då drama att beskåda.
Till sist undrar jag hur det kunde hända.

NEWYORKMAMMAN said...

Det blev val kortslutning, typ. Eller sa kan det ha berott pa att vi hade for stark glodlampa i.
Ja herregud. Det var lite kalabalik. Synd att inte hela familjen fick bevittna.

Hanna Lans said...

Hjälp! Hoppas landlorden kollar ledningarna!

mockapocka said...

Himmel och pannkaka. VI har också en sådan lampa. Som tur är inte upphängd för tillfället. Ska kolla sladden innan vi hänger upp den nästa gång.

camillos said...

Hoppsan, där händer det grejer! Tur att det gick bra ändå!

NEWYORKMAMMAN said...

Tur att vi var hemm och fick se showen sager jag bara! For det borjade ju inte brinna sa det spelade ju ingen roll att vi var har for den sakens skull liksom;-). Men nu ar det jattemorkt i var lagenhet igen for det tar ju sadan jakla tiiiid att skaffa ny sladd.