Friday, November 21, 2014

Jag frotterar mig

Imorse hade vi Hem och Skola möte (eller vad det nu kallas på svenska) på yngsta dotterns skola. Jag är ju "the big shot" där, ordförande alltså, och känner mig djävulskt viktig. Här är jag tillsammans med min vice ordförande, damen på andra sidan om den lille mannen. Den lille mannen är en representant från Lincoln Center, med vilka skolan har en del kulturella utbyten. Men, vi har inga pengar längre och försöker nu komma på andra lösningar för att få de här kulturella programmen ändå, det var därför han kom till vårt möte. 
Skolan består till största delen av fattiga, underprivilegierade svarta så vi kämpar i ganska hård motvind. 
Visst är det lustigt ändå att ordförande, vice ordförande samt sekreteraren i skolans PTA alla är tre vita blondiner? Det är säkert många som stör sig på det, men vi är någorlunda demokratiskt valda så det är inte mycket att göra åt saken. Ironiskt. 




2 comments:

bittan said...

Du är toppen Kajsa.
Jättebra foto!

NEWYORKMAMMAN said...

Du är la rolig, jag ser ju ut som en jätte!