Sunday, March 27, 2011

Earth Hour 2

Min man och jag blev osams igår kväll. Över Earth Hour! Han visste inte att det var Earth Hour så när han kom ut ur sovrummet efter att ha lagt de två minsta undrade han varför jag och stora satt där i mörkret med 10 värmeljus tända. Nej, han undrade inte varför vi satt med tända ljus, han undrade om vi kunde sätta på TV:n och titta på basketboll! Nej, ropade stora och jag i kör, det är Earth Hour och då får man inte titta på TV. (Jag kunde inte riktigt förklara varför det var ok att jag satt och Facebookade på min telefon. Batteridriven?) Hur som helst så började min man säga något om att Earth Hour var för folk som inte bryr sig i vanliga fall, då blev jag vansinnig och sedan diskuterade vi inte ens saken utan han gick in i sovrummet och satte på TV:n och tittade på basketboll och jag gick och la mig och sov bredvid stora i hennes 90-säng och sov gott där hela natten. Äktenskapklimatet idag? Nja, sådär. Vi "strutsar" oss istället.

5 comments:

Marie A said...

Min man har en hel del att säga om det där med Earth Hour, eftersom har jobbar med just energi och förnyelsebar energi. Kan inte förklar så bra det som han säger varför det är "korkat" att släcka ner, hans uttryck inte mitt. Därav varför vi inte hade så nersläckt går.
Men så roligt att ni blem osams om en sådan sak, hahaha. Har ni inte bättre saker att bråka om??

NEWYORKMAMMAN said...

Min make är mycket klok och hade nog en hel del åt det där hållet som han ville ha sagt också, men ibland vill jag bara inte lyssna! Jag kände att nu gör vi det här så att stora får se att vi bryr oss om jordjäveln och sedan är det inte mer med det! Basta!!

Hanna said...

Jag tycker också att det mest handlar om att visa att man bryr sig. Sedan att det såklart finns tusen och en andra saker som i slutänden är bättre, det förstår väl vemsomhelst. Men just omtanken, den är viktig att visa!

camillos said...

Precis. Det är tanken som räknas. Plus att det faktiskt kan få en och annan att börja tänka lite mer på hur mycket ström man förbrukar.

Dennis Reaves said...

OMG, GOSSIPING WIVES! I'd like to submit that I had actually been watching the basketball for some hours while pretending the kids hadn't fallen asleep. I had a hint about earth day via SMS earlier that day so I timed my entrance to the kitchen with only one minute remaining due to starvation. I saw they were not going to relent precisely at the end so I dropped some controversial statements and retreated to see the final moments of the game. I can neither confirm or deny the success of that strategy.