Friday, March 25, 2011

Jag har tappat stinget

Det känns så just nu.
Blev lite deppig för ett tentaresultat. Det var väl för att jag skröt i mitt inlägg igår kan jag tänka mig. Precis så tänker en äkta svensk! Nej men allvarligt så tror jag att något har blivit fel. Tentorna rättas nämligen på ett datoriserat sätt, eller hur jag nu ska förklara, och mitt resultat är liksom löjligt lågt. Jag ska prata med min professor på tisdag.
Jag har dessutom ett kapitel i statistiken att ta itu med innan morgondagen och klockan närmar sig 20 här. Ångest ångest.
Synd om mig va? Spännande fortsättning följer.
Men fy tusan vilket tråkigt inlägg!
Jag träffade ett svenskt par på bussen idag. De var helt fascinerade över New York. Då blir jag fascinerad tillbaka, över att någon kan vara fascinerad över den här staden. Ja, ni ser hur det bli efter 11 år på samma ställe. Man blir hemmablind.
Om en vecka får jag besök från Sverige och det ska bli så roligt. Det är bland det roligaste som finns, att få besök från Svedala. Jag längtar...
Jag har hört ryktas att det ska finnas godis med i "besökets" resväska...kan det vara så väl?
Nej hörrni, nu ska jag sätta mig i soffan och se om jag kan trycka in de sista statistiktermerna i min lilla trånga hjärna. Finns det egentligen så mycket utrymme kvar när man är 41? Usch, nej nu ska jag inte tänka på det. Sov gott.

10 comments:

Marie A said...

Den som väntar på något gott...
Kul att man är efterlängtad och jag längtar lika mycket jag, skall blir så roligt att får besöka dig även i denna staden. Trots att det har tagit så många år, hjälp har ni bott i NY i 11 år, jisses. Jag orkar inte räkna efter hur många år sedan det var när jag hälsade på er i Seattle. Tror jag låter bli, men kul skall det bli.
Kramar

Hanna said...

Ja, den där fascinationen, den förstod jag aldrig. Men så var jag där lite ofrivilligt också kan vi väl säga...

Karin said...

Tror du har blivit hemmablind! Jag längtar så jag får ont i bröstet ibland efter NY...Men nu ska jag till andra sidan av staterna så får vi se vad jag tycker om den...
Hoppas det går bra med tentaplugget! Hejja Hejja!
Kram

vally said...

Aha något är annorlunda.Ny kommentarsmetod.
Den är bättre.

Hoppas det reder upp sig med den, som jag tror, felaktigt bedömda tentan.

mockapocka said...

Klart de har rättat fel! Fattar ju till och med jag.

NEWYORKMAMMAN said...

Marie, 17 år sedan har Vally räknat ut. Oj oj oj, det ville vi kanske inte veta?
Jag vi får hoppas att det är fel men tänk vad pinsamt om det inte är det och jag har vräkt ut mig här i bloggen om det och allt? Ja ja, det är som det är. Jag är bara så förvånad. Spännande fortsättning.
Karin, det är du som ska till San Fran och köpa barnvagn va;-)? Nej, jag vet att det inte är därför du ska dit!!

Anonymous said...

Men snälla...jag har ju inte kollat.

NEWYORKMAMMAN said...

Anonym, nu hänger jag inte med...

Karin said...

Haha, just d! Åker bara för att köpa barnvagn...å lite annat smått å gott.

Marie A said...

Skulle de varit 1994, jösses! Var det inte senare?? Tiden bara rusar iväg...