Wednesday, March 23, 2011

Kakförsäljning

Imorgon ska lillas dagis sälja kakor på min skola för att samla in lite pengar. Man gör så här i USA, har "bake sales" för att utöka kassan. Barnen har bakat i skolan (alltid mysigt, hrm) och föraldrar har lovat att bidra med kakor. Jag har så klart inte hunnit baka, men när jag knystade det för min stora tjej nu ikväll flög hon upp från sitt mysiga hörn I TV-soffan och slängde villigt och glatt ihop ett gäng urgoda "chocolate chip cookies". Underbara unge! Det är mormors takter det.

2 comments:

camillos said...

När sonen skulle samla pengar till klassresan i nian stod de varje lördagmorgon utanför Ica och sålde hembakt. Alltså bakade jag och sonen varje fredagkväll under en lång period(han hjälpte alltid till, eller bakade helt själv). Vad gör man inte för sina små barn? =)

NEWYORKMAMMAN said...

Man gör allt för dem! Snäll mamma du är, men så har du en hmla fin son, eller hur?