Wednesday, March 30, 2011

Nervsammanbrott

Nu tror jag helt ärligt att jag håller på att få ett nervöst sammanbrott igen. Det är nog ingen bra idé att plugga heltid samtidigt som man tar hand om tre barn. Nu blir Vally orolig. Äsch, det ordnar väl sig det här med, eller hur?

Ha ha, nu kom jag att tänka på en rolig man som ägde en leksaksaffär i "byn", som Camillos säger, där jag växte upp. Han hade en massa roliga uttryck för sig. Bland annat sa han: "mina nerver krumpa, jag spyyy"! (han var inte svensk), så sträckte han ut armen med undersidan uppåt och kröp liksom med andra handens fingrar uppför armen upp till munnen och gjorde en "spy-gest"! Varför minns jag detta? Vet ej. Men Camillos, Axner och jag anammade den där gesten iallafall.

Mina nerver krumpa. Jag spyyyyy!!!

6 comments:

Marie A said...

Hahaha det kommer jag inte ihåg, du får visa mig när jag kommer! Måste jag ha förträngt helt =)

NEWYORKMAMMAN said...

Det var kanske bara jag och Camilla som hade de där konstiga ideerna för oss.

Marie A said...

Jag så kan det vara, jag vet att Elieson höll på med sina ticcs och retade sin mamma och då kunda jag hänga på..och Elieson gjorde det extrem mycket bara för att reta stackar Anita. Vad hemska vi var!!

vally said...

Jag minns aldrig att du min ängel retade mig.

camillos said...

Hahaha!!! Jag glömmer aldrig José!!! Nerverna krumpa...som mina gjorde tidigare idag (se min blogg).
Min mamma var till och med busig mot José en gång. Vi bodde ju på loftgången ovanför leksaksaffären då min mamma satt och lekte med min eller syrrans leksaksbandspelare/radio med mikrofon. Hon ropade "Kom och köp, halva priset på allt idag" osv.
Stackars José! :))
Haha, jag kände hur mina fingrar liksom drog sig mot underarmarna när jag läste ditt inlägg. Underbart!

mockapocka said...

Jaha, nu fattar jag. Läste inlägget efter detta först, då när du visat med handen. Då fattade jag inte (ÖVERHUVUDTAGET). Men nu fattar jag precis :D