Sunday, March 13, 2011

Perfekta tonårsstraffet

Eftersom min tonåring är så tyken har jag nu bestämt att hon ska straffas! Jag har efter moget övervägande kommit fram till att jag ska förena straff med nöje och byta iPhone med henne. Hon får alltså min gamla slitna 3G som nu har blivit Hedenös och jag tar hennes nya flådiga 4G. Bra va? Det kunde ju varit värre: jag kunde ha tagit telefonen och hon hade blivit utan helt och hållet. Eller jag hade kunnat ge henne en omgång med riset.

Nu ska jag fortsätta läsa till min barnpsykologitenta.

2 comments:

"Swedish Dick" said...

Hmmm...Skulle tro att hon bra mycket hellre hade tagit emot ris! Vad blev hennes hämnd? Satte hon eld på sin madrass eller nöjde hon sig med att falsklarma för barnmisshandel? Jag menar,en tonåring snor man inte telefonen från hur som helst! ;-)

NEWYORKMAMMAN said...

Jag bytte tilbaka ju, mesig som jag ar.