Thursday, April 28, 2011

Sant eller falskt

Här sitter jag och pluggar till psykologitenta. I min bok finns ett litet sant/falskt-test man kan göra i början av varje kapitel. För att kolla sina kunskaper. Ser ni fråga 6? Jag svarade "true" på den mest för att jag tänkte jaha, klart man ska hålla på att drilla ungarna för att de ska bli smarta tidigt och klart att inte jag har gjort det. Ni anar inte hur glad jag blev när jag rättade och såg att mitt svar var fel! Det skulle vara "false" på den frågan. Vad skönt att man har gjort något rätt i sin slappa föräldrastil iallafall.

2 comments:

NEWYORKMAMMAN said...

Testing?:-)

mockapocka said...

Jag får tacka min slappa intuition. Har aldrig orkat drilla mina barn men samtidigt levt med någon slags konstig misslyckande känsla av jag borde gjort det. Nu känner jag mig hellyckad =D Tack!