Friday, May 27, 2011

Årets Mamma

Hon verkar vara en helt underbar mamma tycker jag Ebba von Sydow (usch, nu blev jag sådär svart i synen igen)! Visst är hon i farten hela tiden, men den lilla söta Marianne får ju vara med. Varje inlägg i Ebbas blogg strålar av Mariannekärlek tycker jag. Jag är så trött på alla dess tuffa, coola kändisattityder: bebisar som ska ha nannies innan de ens har kommit ur magen, mammakroppar som ska vara tillbaka i form dagen efter förlossningen, föräldrar som ska ut på ensam-dejter med varandra innan de ens har hunnit hem från BB! Det är härligt med något nytt och annorlunda; något äkta och fint. Ebba blir Newyorkmammans Årets Mamma (tror ni hon blir glad då?).

3 comments:

vally said...

Absolut tror jag att hon blir glad.
Jag har gjort samma iakttagelser och vad bra namnet Marianne passar i sammanhanget.
Jag reagerade faktiskt lite på att Calle vågade lämna den lilla Penny till barnvakt.

Marie A said...

Men så mycket hår hennes lilla snutta "Marianne" har, svårt att vänja mig med dessa namn på små bebisar dock =)
Mycket söt iaf.

NEWYORKMAMMAN said...

Hon ar sa gullegullig sa. Jag har vant mig vid Marianne nu. Tycker det ar jattefint.
Tankte ocksa pa lilla Penny.