Saturday, May 21, 2011

Nya Crocs

Killen ville så gärna köpa rosa men jag var tvungen att säga nej för jag vet att han kommer bli retad och då kommer han inte använda skorna mer. Det hände förra året med ett par lila skor. En liten snärta på leklatsen frågade varför han hade tjejskor! Sedan var det kört. Som tur var kunde jag skicka tillbaka skorna.
Jag försökte in i det längsta styra bort från orange, för jag tycker orange är fult, men det var lönlöst. Han hade bestämt sig.
Lillan skulle absolut inte ha något annat än rosa. Det var kört där med.

2 comments:

camillos said...

Meen vad söta de rosa är, med det lilla spännet!
Tråkigt när barn retar barn, min systerdotter vill aldrig mer ha tofsar på förskolan för nån gång sa nån att hon var ful i tofs... :(

Marie A said...

Tyvärr är det nog så med färger att de inte är könsneotrala. Vi får ständigt kommentarer varför det är så mycket rosa-lila kläder till tjejerna, vårat svar är alltid detsamma. -Det är det som säljer! Provar vi med andra färger så säljer det men inte alls som det rosa-lila kulörerna. Men självfallet är det tråkigt att barn inte skall kunna ha vilken färg de vill utan att andra skall retas.
Titta på en leksaksavdelning: Alla leksaker som är riktat till flickorna är rosa-lila och det till pojkarna är svart-blå-gröna. Varför?? Annars så säljer det inte! Hur sjukt är inte det??