Sunday, June 19, 2011

Fars Dag

Det var Fars Dag i USA idag. Igår kväll kom jag på att jag hade fixat absolut ingenting åt fadern i huset för jag hade varit så upptagen med min uppsats. Och han som ordnade så fint för mig på Mors Dag med rosor och teckningar från barnen och lyxig frukost. Prestationsångest! Men skam den som ger sig, och bra sås reder sig själv: jag RITADE några blommor till min make! Och klippte och tejpade och piprensade.
Han blev glad. Ett kort blev det också. Inga alster à la Camillos, men bättre än inget.
Barnen vaknade supertidigt och ritade teckningar. Till frukost åt vi onyttiga flingor och färska croissanter. Lyckan visste inga gränser!

2 comments:

vally said...

Så fint...vill också ha

camillos said...

à la Camillos...du e la för rolig!
Huvudsaken är att man gör det med kärlek! :)