Sunday, July 10, 2011

Sådant här gör mig förbannad

Ja, riktigt heligt förbannad. Hur dum i huvudet får man lov att vara egentligen? Hur kan man bara ha sådana konstiga ideer? Hur kan man blogga om dem dessutom? Jag hade tänkt kommentera men så såg jag att inlägget var tre år gammalt så jag la ner det. Jag vet inte varför jag blir så förvånad och arg egentligen, jag har ju trots allt bott här i 17 år och det är så man tänker i största allmänhet i USA: bebisar ska till varje pris sova i egna sängar, helst så långt bort från mammans och pappans sovrum som möjligt. Undrar vad som är så himla farligt med att ha bebisarna sovande i föräldrarnas rum/säng? Man kanske är rädd att pappan ska våldta sin bebisdotter i sömnen eller något, vad vet jag.
Nu bloggar hon visserligen om tv-tittandet, vilket jag kan hålla med om, men det var de där två punkterna som hon aldrig skulle göra när hon fick barn som gjorde mig så upprörd.

Så, nu ska jag återgå till pluggandet. 

1 comment:

Marie A said...

Det är inte bara i USA som man inte tycker att barnen inte skall sova i föräldrarnas säng och ha eget rum+säng så tidigt som möjligt. Så är det även här.