Friday, July 8, 2011

Vi bakar klockan halvåtta på morgonen

Precis som vilken annan småbarnsfamilj som helst. Bananabread muffins blir det:


Erkänn shyssta bananer? Jag har försökt fånga lite newyorkkänsla i bilderna som ni märker.
Ikeas små bakformar blir man genuint lycklig av tycker jag.

Den lilla bagaren, för att använda mig av korrekt genusform. Eller snarare neutral genusform. Det är ju viktigt.
Nu ska de små jäklarna stå i hela 70 minuter i ugnen!
I nästa inlägg blir det färdiga muffins, i vår bakåtvända bloggvärld.

12 comments:

Marie A said...

70 min!!!! Blir dom inte stenhårda?? Eller är det extremt låg temp i ugnen???

NEWYORKMAMMAN said...

Det var tydligen om man skulle göra en limpa. Men det måste ändå vara ett tryckfel tror jag. 25 min räckte.

Marie A said...

Tillochmed det tycker jag låter länge för muffins =)

Blev dom bra och goda då?

vally said...

Tur att du hade kollen.
Jag ställer samma fråga som Marie.
Smakade det bra?
Med banan är det något speciellt tycker jag. Jag föredrar frukten som den är men jag har bakat många mjuka kakor med banan. Som sagt, det smakar banan.

vally said...

Glömde: Det måste vara lycka att vara två och ett halvt år och baka bananmuffins med mamma på morgonen och lägga i de jättefina formarna.
Dem har jag faktiskt inte sett tidigare.

NEWYORKMAMMAN said...

Egentligen skulle smeten hällas i en limpform och då hade kanske en timma i ugnen passat bra. Jag tror att de stod i 150 grader kanske, vad nu 325 F kan vara i Celcius? Ja det var tur att jag öppnade luckan efter en sisådär 25 minuter. Det kanske var tidigare också, jag vet inte. De var lite hårda så kortare hade nog gått bra det med. Hon gillar att elvispa, den lilla. Hälla i formar är för kladdigt så det fixar mamma själv. Man orkar inte hur mycket kladd som helst på morgonkvisten, mamma gör inte alltsa:-).
Jovisst, formarna inhandlades för ett tag sedan. Säker någon gång förra året. Jag minns inte.
Och visst blev de goda!

Marie A said...

Väldigt söta formar, och söt bagare=)

Thulani said...

Looks delicious!

NEWYORKMAMMAN said...

Thulani, you're back! I've missed you!! I hope you are ok. Busy is good. Hang in there and don't forget to visit me one in a while.

Hanna said...

Enklast att räkna från Farenheit till Celsius är ju att dra bort 30 och sedan dela resterande på hälften. Men du har säkert koll på det där. (Korrekt är väl annars att dra bort 32, dela på nio och multiplicera med fem...)

NEWYORKMAMMAN said...

Hanna, det har jag aldrig tänkt på!!! Det är sant, 17 år hät och jag kämpar fortfarande med farenheit och celcius...

NEWYORKMAMMAN said...

här ska det vara, inte hät.