Sunday, August 28, 2011

Kom inte och säg att vi inte var beredda!

Min make har en batteriladdare till sin MC som vi passade på att ladda. Vi tyckte själva det var löjligt överdrivet men "better safe than sorry". På andra bilden ser ni en polisradio som en vän i Ukraina har beställt. Den har varit intressant att lyssna på i dessa tider. Vidare har vi blivit uppmanade att bunkra vatten att dricka i flaskor, och vatten att använda till annat i badkaren. Sist men inte minst, First Aid lådan dammades av.
Ja, här står vi nu med jäkligt lång näsa.

8 comments:

Hanna Lans said...

Hahaha! Treon är väl den ni har mest nytta av just nu kan jag tro.

Hanna Lans said...

Förresten har expressen.se en liverapportering från Times Square. Liiite action hade man väl kunnat tänka sig, men om inte ens paraplyerna blåser iväg..?

Sorry, klart det är bättre om det inte blir någon katastrof än att det blir det.

NEWYORKMAMMAN said...

Treon såg jag i efterhand:-). Men Treo har man ju alltid användning för.
Trist när folk går omkring med paraplyer ja. Det brukar vi inte kunna när det stormar i vanliga fall.

vally said...

När jag såg paraplyerna hos Expressens bildspel, kändes det som "finn fel i filmen".
:-)

vally said...

Måste verkligen berömma er för er föredömliga uppladdning inför ev. kommande katastof.

camillos said...

Det var duktigt. Men skönt att det inte behövdes! Puh!

NEWYORKMAMMAN said...

Tack för berömmet! Jo visst var det bra att det inte kom till användning trots allt.

NEWYORKMAMMAN said...

Vally: angående paraflaxen, precis så där tänkte jag också när jag kikade ner på gatan och såg folk med paraplyer.