Sunday, August 21, 2011

Sur på Alex Schulman

Ja det är jag, för att han skriver så taskigt om Gäster med gester. Tittade ni på det igår? Det var kul och underhållande. Men programledaren var inte bra! Lena Ph var ärtig och duktig. Per Andersson--min favoritkomiker i hela världen--var bäst!
Morgan Alling var med och nu har jag bestämt mig för att läsa Allings bok trots allt. Han gick på Hvitfeldftska samtidigt som jag gick där. Vi hade till och med samma dramalärare, men jag minns honom inte ett endaste dugg. Jag har undvikit hans bok för han har tydligen haft en horribel uppväxt.
Där var en blond yngling som var duktig på att spela boa och ödla! Och lilla Nanne som har så dålig smak men verkar så sympatisk.
Jag var mycket underhållen hela tiden, och mycket nostalgisk. Men kan de inte skaffa lite roligare publik? Lite snyggare, så man har något fint att vila ögonen på när deltagarna läser korten?



När jag ändå håller på kan jag ju passa på att meddela att jag tyckte Niklas Strömstedt var rätt kul i sitt Här är ditt liv-liknande program där Ola Salo var gäst.

Niklas Strömstedt och Ola Salo tackar för musiken.

Så, det var väl ungefär så långt jag kommer sträcka mig när det gäller TV-recensioner. Kul va?

Förresten kommer jag sakna svensk TV...

No comments: