Saturday, September 17, 2011

Blogg Award

Jag fick ju också en Award av Morran. Först idag sitter jag framför en PC och kan blogga som jag vill, dvs: PÅ RIKTIGT! Macs och iPads släng er i väggen.



1. Varför började du att blogga?
För att mamma skulle få ta del av vårt vardagsliv i New York.


2. Vilka bloggar följer du?
Bloggarna som är listade under "Jag läser helst", plus Katrin Zytomierskas blogg (men det skäms jag lite över), Bingo Rimers blogg ibland, Amanda Schulmans blogg (som jag av någon underlig anledning inte kan klistra in i min blogglista)...Camilla Läckbergs blogg (men hon skriver nästan aldrig), och Martin Melins blogg Coola Pappor (fast jag skäms över det där lilla kommentarsutbytet vi hade på Morrans blogg i våras. Rodnar varje gång jag tänker på det). Jag läser säkert mer skräp som jag inte borde men just nu är detta allt jag kan minnas.


3. Vilka favoritfärger har du?
Svart på kläder, vitt på inredning och fuchsia (vad heter det på svenska??), typ lila-cerise-röd-rosa, på nästan allt annat. Älskar den färgen!


 
Ska det va så ska de va tycker ja, och lägger till och med upp en bild!

4.Vilka favoritfilmer har du?
Inga. Måste jag välja...nej jag kan inte komma ihåg men om någon påminner mig så kan jag säga "ja, den var bra". Jag gillar i regel svenska filmer och tycker kanske inte så jättemycket om amerikanska. Men Little Miss Sunshine och Steel Magnolia gillar jag. Se där ja.


5. Vilka länder drömmer du om att få besöka?
Kina. St. Petersburg skulle jag också vilja åka till, vad det nu är för ett land. De ändrar ju sig så ofta där borta och håller på!;-) Ryssland och hela gamla Sovjetunionen skulle vara spännande att utforska tycker jag. Annars tycker jag det är rätt jobbigt att resa till exotiska länder för då tänker jag genast "insekter, vad finns där för insekter och hur kan jag undvika dem". Men, det skulle aldrig hindra mig från att resa. Ni hajar?


Måste jag skicka den här vidare nu? Till vem? Tror ni Alex Schulman och Elsa Billgren skulle svara?

2 comments:

Hanna Lans said...

Cerise säger vi nog här. Jag har precsi köpt mig ett par cerise mockaloafers! Kanske blir det modebloggande om dem imorgon. :)

NEWYORKMAMMAN said...

Ar det dem du har pa bilden? Som matchar mattan? De ser mer lila ut.