Friday, September 9, 2011

Bombhot

De hotar att fira 10-års jubileet av 9-11 med att bomba Manhattan. Den meningen var väl fin? Borgmästare Bloomberg avbröt den viktiga fotbollsmatchen på TV igår och meddelade allvarligt att man idag skulle genomsöka alla lastbilar som skulle över broar och genom tunnlar in till Manhattan, efter bomber. Onödigt att skrämma upp folk tycker jag. Jag tar det inte på allvar. Om de planerar att bomba oss lagom till söndag, åker de verkligen in med bombattiraljerna idag då? Gjordes inte det för ganska länge sedan tro? Fasen vad de är jobbiga i den här stan med sin skrämselpropaganda: först Irene och nu bomber.
Ja, ja, jag får väl lång näsa, men det skiter jag i, jag tänker ropa hej ändå. HEJ!

6 comments:

H-S said...

Jag är övertygad om att du har rätt. Kram!

vally said...

Ingenting kommer att hända.

Hanna Lans said...

Jag är med dig om detta! Så himla mycket onödig skrämselpropaganda. Men jag hörde lite av hans tal och han sa ju att det fanns ett hot men inte ett bekräftat och blablabla. Så det tolkar jag som en vanliga dag i NYC. ;)

camillos said...

Förhoppningsvis händer just ingenting. Vill nån slå till så kan de ju göra det när som helst, när man inte står och kontrollerar varje inkommande lastbil.
Hoppas ni får en trevlig, vanlig dag!

vally said...

Tänker på upplysningen angående genomsökning av alla fordon.
Den gagnar egentligen bara eventuella förövare.
Om den inte var menad att få alla att lämna Manhattan.
Lite korkat verkar det tycker jag.

NEWYORKMAMMAN said...

Min make hävdar att om något skulle hända, särskilt om någon jag bryr mig mycket om skulle drabbas, skulle jag bli mycket upprörd om jag inte hade blivit upplyst om bombhoten innan. Jo, förvisso, men jag hävdar ändå att detta är skrämselpropaganda och om det är så allvarligt ska de evakuera Manhattan. Stäng av tunnelbanan. Gör som de gjorde under Irenehotet. Allvar är väl allvar? Jag tycker de stressar upp oss och de vet att det säljer, media. Men min make, amerikanen, håller som sagt inte med.
Nu har det iallafall stått en polisbil parkerad med blinkande blåljus nedanför oss på gatan i några dagar utanför vad vi tror är en viktig vatten eller elcentral. Den bevakas alltid så fort de börjar med sina terrorhot. Och så alltid dessa källor som de inte kan avslöja! Blablabla...
Hoppas inte de tänker bomba Hunters bibliotek.