Sunday, November 27, 2011

1:a Advent

Det ligger till så här: alla vår julsaker finns i förrådet som ligger lååångt härifrån. Man måste hyra bil för att åka dit och det hinner vi inte. Adventsljusstaken ligger där i en låda, bland annat. Jag har naturligtvis tänkt gå och köpa fina, silvriga blockljus och göra en svenssonljusstake, men istället har jag pluggat. Lite ledsen har jag varit för att vi inte har någon ljusstake att tända första adventsljuset i idag. Lite har jag nog tjatat och gnällt över detta också. Ni förstår, man har inte den traditionen här, att man tänder ett nytt ljus varje söndag i Advent. Long story short, titta vad min make gjorde:


Han byggde en ljusstake i Lego!

Så nu har vi också adventsmyspys.

7 comments:

vally said...

Fint och fyndigt.
Skymtar en liten beundrarinna i bakgrunden.

Marie A said...

Den var ju helt grym! Garanterar att ni är helt ensamma om den - Ny trend?

Hanna Lans said...

Riktigt bra gjort där Dennis!

mockapocka said...

Underbar ljusstake :D

camillos said...

Fantastiskt! Vilken idérikedom!
Ha en bra första advent!

Anonymous said...

Din karl är ju rätt anonym i bloggen men där fick vi ett bevis på att han är rejält hyvens! Kan han vara med lite mer, är han sådär bra även i övrigt? /AK

NEWYORKMAMMAN said...

Min karl är inte så dum. Han är grymt påhittig och gillar att överraska. Men han ställer till en salig röra i köket när han lagar mat. Det är jobbigt:-).
Tack för alla fina kommentarer. Jag skickar vidare och han hälsar och tackar. Sonen har pimpat staken lite--kanske blir det bild på det. Himla praktiskt med en legostake som man kan bygga på hur mycket man vill.