Wednesday, November 30, 2011

Hjälp

Nu känns det faktiskt nästan som om jag inte kan andas. Innan terminsslutet ska jag hinna med:

  • muntlig presentation av The Premack Principle (googla!) på måndag
  • en tenta nästa vecka och en tenta kommande vecka
  • en gruppresentation plus skriftlig redovisning av vad vi kommit fram till, i samma vecka
  • fyra sluttentor runt den 20:e december
  • skrivning av två psykologiuppsatser, eller vad man nu kallar det på svenska. En ska iallafall vara 11 sidor lång, vilket är skitlångt, och handla om samma ljuvliga Premack Principle
Jag klagar inte, har som sagt bara lite svårt att andas vid tanken på hur detta ska gå. Dessutom har jag hört att det är jul snart. Come again? Kanske kan vi fira jul i efterhand, då är ju alla klappar på rea också? Nej, jag vet att det inte är något populart förslag. Lika lite poppis som mitt nuvarande förslag att vi ska hyra en stuga ute i skogen och åka skidor istället för att ge julklappar. Konstigt att en 3-åring, en 6-åring och en 13-åring inte nappar på det. Mycket konstigt. Ja ja.

Får man skriva bajs när man är 42, eller är det lite omoget kanske? Så känns det iallafall. Okejrå: BLÄ!

4 comments:

Marie A said...

Förstår att du kan andas, själv hade jag gripet efter syrgasmasken!!
Lycka till vännen!

NEWYORKMAMMAN said...

Undrar om de säljer sådana på Apoteket?

Marie A said...

Tror tyvärr inte det, lustgastub kanske, då blir det ju roligare också =)

NEWYORKMAMMAN said...

Snart ar det over.