Monday, November 28, 2011

Lussekatter

Jag lämnade min mycket kapable make och tvåspråkiga dotter hemma igår för att baka lussekatter själva. Receptet hade jag snällt slagit upp åt dem i Vår kokbok. Resultatet:





















Tyvärr måste de ha läst fel på sockermängden. Jag undrar om de har hällt i socker överhuvudtaget? Nåväl, baka ut dem fick jag göra själv, och stå och forma fina kusar klockan 22 orkade jag inte så jag skar bara ut "klumpar" och petade i ett russin. Adventsstämning så det förslår!

2 comments:

Hanna Lans said...

HAHAHA! Du, lussekatterecepten har alltid för lite socker i sig. Varför har jag ingen aning om, men man måste alltid dubblera mängden socker. Skriv till det i receptet så att det blir godare nästa år. Kram!

NEWYORKMAMMAN said...

Jag vet. Jag skulle ha sagt något, men vem kommer ihåg sådant med ett recept man bakar en gång om året!!