Monday, January 23, 2012

Nu blir det Guldbaggegalan

Först och främst: Andreas Bardell på Aftonbladet borde få sparken! Fy vilka kassa bilder. Ni kan kika på dem här. Det är även härifrån jag helt fräckt har klippt och klistrat alla mina bilder, med tillhörande elaka och snälla kommentarer.

Stor besvikelse: inte en enda bild på Elsa Billgren på Röda Mattan. Hon som har läckraste och mest unika stilen i Sverige. Så här såg hon ut på scenen.




















Ebba von Sydow is back! Och nästan alla babykilon är borta. Härligt med en kändis som beter sig lite normalt. Jag gillar henne, men det vet ni sedan tidigare. Snygg klänning. Snygg röd.




















Helena Bergström i klänning från Lindex och gammal gubbe från England. Söt dotter, antar jag att det är.




















Snygg klänning på håll! Undrar hur den hade sett ut om man hade fått se en bild tagen av en proffsig fotograf? Hur som helst, Camilla Thulin heter väl denna dam? Designar underkläder gör hon väl också? Varför minns jag sådan här totalt värdelös information?!! (Det skulle vara ganska skönt om någon skrev att jag är helt ute och cyklar faktiskt)!




















Vad är det här för ett raffigt gäng?




















Jättesöta, men hallååå därborta, vilka är ni?? Ja jag kan inte se tyvärr. Kan någon lära denne herre till fotograf att zooma, tack. Snygga klänningar på snygga kroppar.




















Fanns där verkligen ingen personal som kunde tagit hand om deras ytterkläder innan de fotades? Annars ett ypperligt tillfälle att skapa arbetskraft. Fast ni lider kanske inte av arbetslöshet i Sverige?




















Det här var unikt. Och ärtigt. Och kul.




















De två tillsammans har väl iallafall råd att köpa henne en roligare klänning?!




















Jag förstår hur hon tänkte här men det blev liksom clownskor. Eller så är det kanske "mästerfotografen" Bardell som har fått till det? Vem vet.




















Samma här: med alla deras gemensamma miljoner borde ju hon kunna ha på sig en snygg Versace eller Gucci eller någon läcker skandinavisk designer som kostar multum. Gäsp.




















Det var allt ifrån mig för den här gången. Jag återkommer med fler elaka kommentarer senare kanske. Nu ska jag dra på mig mina egna ursnygga regnkläder och bege mig ut i newyorkblåsten för att hämta killen i skolan. Tur att man är så jäkla bra själv. På tal om det, varför blev inte jag bjuden på Guldbaggegalan? Konstigt.

2 comments:

Hanna Lans said...

Hon den söta mörka i fin klänning är Alicia något tror jag, massa beröm för sina skådisinsatser.

Hon i gulst är Bea Szenfeldt (stavning?) och designer. Tro 17 att hon ska ha snyggt på sig på galan!

Men jag säger som du: Skitfotograf. Man ska inte ta kort Uppifrån, skaffa kortare fotograf som kan zooma och skaffa någon som tar jackorna.

Jäkla B-land, Sverige, när det kommer till glamour.

NEWYORKMAMMAN said...

Ja det är onekligen lite dåligt med glamouren. För visst kan de glamma sig lite tycker man. Det förtjänar de.