Wednesday, January 25, 2012

State of the Union 2012

Vår käre Obama höll ett, i mitt tycke, väldigt bra tal igår kväll. Lite långt kanske, en timme och fem minuter kan bli lite drygt.
Han sa bland annat att republikaner och demokrater måste börja samarbeta och sluta bete sig som barn i en sandlåda där de bråkar om samma leksak! Nej, inte exakt så, men ungefär. För det är ju så de håller på. Det tyckte jag var det bästa.
Och att Amerikas 2% som tjänar över 250 000 dollar om året ska betala mer skatt än de som tjänar mindre än så. Jamen självklart va?!
Tyvärr gjorde Obama den gamla vanliga tabben när han avslutade sitt tal, och det gör mig så besviken att de alltid ska hålla på med detta: "God bless America, God bless you". Varför ska Gud alltid vara med i politiska sammanhang i detta land? Jag blir så matt. Och faktiskt lite besviken på Obama. Jag tror att jag ska skriva ett email till Obama och fråga om han kan sluta med det där larveriet...

3 comments:

vally said...

Det är nog kodex.

camillos said...

Det där har jag också tänkt på. Politik och religion är inte samma sak.
Tänk om Reinfeldt skulle säga så varje gång han talade offentligt. Det skulle inte funka.

NEWYORKMAMMAN said...

Kod för vad? Fuck you?
Ja tänk Camilla, Det vore något det.