Sunday, December 28, 2014

Jag dissar Aquavit

Jag är besviken för att de bara erbjuder tasting menus och yttepytte rätter som kostar en miljon dollar i baren. Så himla gott var det inte heller. Är det för att Mackan har lämnat skutan tro?
Jag åt lax. Paris åt en "Fall Tasting Menu", tror jag. Bland annat fick hon en kub blodpudding! För hundrafemtio dollar!!

Smör och bröd. Det var gott iallafall. 
Halvrå venisson. Vad det nu heter på svenska? Där ligger förresten blodpuddingen--den lilla kuben!
Efterrätten var god, men det bidde ingen bild. 
Man blir trött av att äta tasting menu. 
Tummen ner får Aquavit från Newyorkmamman och Paris. 




1 comment:

Hanna Lans said...

Jag var där när Marcus fortfarande stod vid rodret och jag var inte jätteimpad tyvärr. Roligaste med Aquavit är att jag köpte en tavla målad av Sigvard Bernadotte som hängt där. De skulle göra om interiören och sålde ut konsten, då passade jag på. :)