Wednesday, April 27, 2011

Bloggdepression

Jag känner att jag har fått ett taskigt förhållande till min blogg. Vi kommer inte riktigt överens. Jag är inte nöjd. Men det är aldrig ens fel att två träter, heter det ju. Just det. Kanske lite absurt att vara sur på en blogg?
Jag har aldrig tid att pyssla med min blogg: lägga upp fina, ljusa bilder; skriva inlägg med substans; svara på era underbara kommentarer; ändra utseende och lay-out. Det blir bara iphoneinlägg och de känns så trista. Tycker inte ni det också, egentligen? Nu låter det som att jag fiskar efter beröm och uppmuntran, och det kanske jag gör, men jag vill också att det ska vara intressant och kul att läsa min blogg.
Att rita, det saknar jag...
Nu ska jag försöka rycka upp mig och gå på musiklektion.
Lämna gärna en kommentar, men ursäkta att svaret dröjer. Det kommer, jag lovar.

5 comments:

Hanna said...

Går det inte att rita på denna blogg menar du, eller är det för att din dator är trasig?

Vi vill ha uppdateringarfrån ditt liv även om det endast är ifånen.

Bloggdepression, bra ord, det ska jag komma ihåg. :)

Visst förstår jag vad du menar, men innan du vet ordet av så är du med på banan igen. Tror du att det är för att du bytt till Blogspot som du känner såhär?

Marie A said...

Det är nog bara för att du har för mycket andra viktigare saker i ditt liv just nu!
Dina bilder är fina, fast dina ritade alster är ju en klass fö sig, känn ingen press, vi kan vänta tills att du känner dig redo för denna uppgift. Men en uppdatering lite då och då sitter ju fint, även från iPhonen =))
Kram

Anonymous said...

Tänkte just gnälla om varför du inte ritar, tidigare i dag.
Som sagt. Vi väntar.

camillos said...

Men duuu! Vi , dina trogna läsare sviker inte!
Jag förstår dock vad du menar. Jag får bloggsvackor ibland då jag undrar varför jag bloggar. Men sen tänker jag att jag mest gör det för mig själv. Om det sen kan roa nån annan så är det ju skitkul!

NEWYORKMAMMAN said...

Nu kanns det lite battre. Tack alla. Ja ja, jag fortsatter val med mina gamla iphonebilder da. Och det ar ju, som Camillos skriver, kul for mig sjalv att blogga ocksa.
Jag tappade en himla massa lasare nar jag bytte. Kanske ar det darfor jag kanner sa har? Skit samma.
Rita far jag gora nar jag hittar ett bra program. Ska se om det finns ett som man kan ha pa telefonen. Klart det finns!