Monday, May 23, 2011

Fwd: The High Line 2



Jag berättade ju aldrig vad "The High Line" är! Slarvmajigt av mig. Det är en himlans cool park som vi har här på Manhattan och som ni måste besöka om ni kommer hit. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det är en upphöjd park, en sisådär fyra meter över marken. Förr i tiden var det en järnväg där man fraktade farligt gods, typ. The High Line sträcker sig från Gansevoort Street i Meatpacking District, upp till 20:e gatan. Ni kan läsa mer om härligheten här: www.thehighline.org och titta på vackra bilder. Där promenixade vi i lördags.

Nu lagger jag upp det har inlagget igen och hoppas bilderna funkar. Tyvarr tror jag en kommentar forsvann, den fanns under forra inlagget dar man inte kunde se bilderna; lagg garna in den igen kara lasare! Jag kan inte fa bort det stora "tomma intet" har pa slutet, tyvarr.
















 

4 comments:

NEWYORKMAMMAN said...

Den har kommentaren fanns under det gamla inlagget. Eftersom jag alskar kommentarer sparade jag den och lagger upp den har istallet: "Å, där var vi förra veckan! Såå fint! Mina kids gillade särskilt den där lutande trappan där man kunde sitta mitt på (10:e eller 9:e?) avenyn och titta genom ett fönster....och hjulvänligt var det också. Jag kan inte se bilderna i detta inlägg men såg de förra. Bor ni där i närheten? Eftersom du skriver om Chelsea market också menar jag:-). Jag var på Western beef och handlade i fredags, det var kul!(var bara i NY en vecka, bor annars i Svärje). /AK"

NEWYORKMAMMAN said...

Tack kara AK. Visst ar det ett underbart stalle. En liten oas. Barnvanlig, barnvagnsvanlig, rullstolsvanlig, perfekt! Med prickar over a, som inte finns for tillfallet pa den har datorn.

Anonymous said...

Haha, vad bra, nu kan man ju se bilderna, din pojk står där min stod i torsdags:-), i fönstret. Vi gick från 14th St till där den där trappan (20th?) där man går förbi en sån där skojig bilparkering med bilarna i hyllor på höjden. Mycket exotiskt:-)/AK

NEWYORKMAMMAN said...

Visst ar det ett toppenstalle for barn?!