Sunday, May 22, 2011

Chelsea Market

Efteråt spisade (det ser bättre ut än åt:"...åt åt", ser ju inte klokt ut!) vi lunch på Chelsea Market som är ett sprudlande ställe. Besök med fördel Amy's Bread, som nog har stadens godaste bröd. Eller varför inte smälla i sig en hel hummer från hummerrestaurangen här inne? Minns inte vad den heter för vi är inga hummerfantaster i vår familj. Stora åt den godaste "grilled cheese" jag någonsin har ätit: med fikonmarmelad! Grilled cheese är en panini med ost bara. Whey's Cheese tror jag oststället hette, som säljer världens godaste grilled cheese, enligt Newyorkmamman alltså.

4 comments:

Ulrica said...

Bara inte askmolnet ställer till det för oss så blir det definitivt ett besök på Chelsea Market nästa vecka...har du tips på något bra ställe för take-out eller nån bra deli nära Central Park tas det tacksamt emot...där planeras det nämligen picknick nästa lördag =)

NEWYORKMAMMAN said...

Men hur har jag kunnat missa din kommentar Ulrica??? Ar ni kvar? Blev det nagon picnic?

Ulrica said...

Resan till New York blev inte riktigt som vi tänkt det då vår yngste son råkade ut för en allvarlig olycka hemma när vi var där... Han hoppade studsmatta när vädret slog om på ngr sekunder och en tromb drog förbi och slet med sig studsmattan med honom i. Nu hade han änglavakt och mår efter omständigheterna bra...men jag har nog aldrig känt mig så hjälplös och långt hemifrån...

NEWYORKMAMMAN said...

Men kara hjartanes, hur ar det med pojken??? Vilken mardrom. Jag forstar att det maste ha varit fruktansvart. Vad skont att hora att han mar ok nu. Manga kramar! Ta med honom nasta gang.