Wednesday, June 29, 2011

Pianona har kommit fram igen

"Pianona", säger man så? Hur som helst, minns ni att jag skrev om dem i fjol? Nu har de kommit fram igen. Det här står i Central Park och idag när vi knallade hem från skolan satt en hemlös snubbe och spelade samma melodi om och om och om och om igen. En melodi som jag också kan och som ytterligare en person kan kompa till på den ljusa oktav sidan av pianot. Herregud jag kan inte uttrycka mig, men jag hoppas ni fattar. Hur som helst efter att han hade suttit där och klinkat den här minst sagt repetitiva melodin om och om igen gick en man upp och kompade honom. De spelade en stund sedan gick den hemlösa och den kompande mannen satt kvar och jazzade en stund. Ett himla trevligt intiativ de här "pianona".

7 comments:

vally said...

Låter helt underbart.
Passa på.
Så fort jag ser ett piano måste jag klinka på det.
Hur skyddar man speleverken mot vädrets makter?

Hanna said...

Jag ä-l-s-k-a-r den här idén!! Åh, vad det hade varit trevligt att ha det så här i Göteborg. Fast vädret... Men, man kan ju ställa dem under tak.

NEWYORKMAMMAN said...

det ar en himlans cool ide ja. jag tror de far sta dar i ur och skur helt enkelt. pianona ar ju gamla och skruttiga sa det gor nog inget om det regnar lite pa dem. det regnar inte sa ofta for den delen, men fuktigt ar det ju forstas.
jag vill ocksa garna klinka pa ett piano sa fort jag ser ett, men tyvarr ar jag inte sa bra pa det.
det har star inte under tak. men jag undrar anda vad de gor med just det har pianot typ pa natten, for det ar ju latt att stjala om inte annat? ja folk stjal vad som helst.

camillos said...

Mycket trevligt! Här får vi dras med dålig dragspelsmusik från östeuropa emellenåt. Usch!

NEWYORKMAMMAN said...

jassa? gatumusikanter i goteborg? eller "nere i byn"?

Marie A said...

Det har väl hänt att det står någon nere i "byn" men inte ofta.

Hanna said...

Inne i Gbg har de organiserat sig. Samma musik av samma musiker i samma hör samma tid varje dag. De kör något slags rullande schema som de förflyttar sig efter. De har några stycken skitiga tiggare också med smutsiga muggar och käppar. Spärrar halva trottoaren. You'll see.