Tuesday, September 11, 2012

11:e september idag

...och jag skriver ett inlägg om en skådis som bajsar! Ja, ungefär så ser mitt liv ut idag.

Manhattan är lugnt. Det är Fashion Week på andra sidan ghettot gatan.

På Lincoln Plaza hade de dansuppvisning för att hedra minnet av 9-11, men det missade jag för jag var tvungen att lämna en massa barn i en massa olika skolor.
Det här hade varit fantastiskt att se.

Table of Silence kallas uppsättningen.

Här gick jag iallafall förbi idag: Firemens Monument i Riverside Park.
NEW YORK, NY - SEPTEMBER 11: Firefighters attend a memorial service for firefighters killed on 9/11 at the Firemen's Monument at Riverside Park on Septemnber 11, 2011 in New York City. Firegihters from around the world have converged on New York to take part in the anniversary services. New York City and the nation are commemorating the tenth anniversary of the terrorist attacks which resulted in the deaths of nearly 3,000 people after two hijacked planes crashed into the World Trade Center, one into the Pentagon in Arlington, Virginia and one crash landed in Shanksville, Pennsylvania.  (Photo by Mario Tama/Getty Images) *** BESTPIX *** Photo: Mario Tama, Getty Images / SF
Annars gör jag inget speciellt idag i min ensamhet. Jag sitter inte och deppar över vad som hände för 11 år sedan och jag gräver inte ner mig i en massa konspirationsteorier. Å andra sidan glömmer jag aldrig hur det var den dagen; vad jag gjorde; hur jag kände; vilka jag var med.

9-11-2010

5 comments:

Hanna Lans said...

Jag orkar inte med alla FB-uppdateringar om detta längre. Vad gjorde du. Vad gjorde jag. Etc. Nu har det gått över till att bli snaskerier tycker jag. Däremot tycker jag att man ska fortsätta hedra offren och skänka freden en tanke i NYC.

vally said...

Har inte tänkt på detta förrän jag läser här.
Ingen uppmärksamhet har det fått i TV heller.
Jätteegendomligt egentligen.
Jag minns också så väl hur det var.
Minns hur jag betedde mej.
Var tvungen att gå ut och gå uppför gatan för att få luft.
Milan Pureber ringde och frågade hur det stod till.
Vi hyrde "Vingar av glas" för att skingra tankarna.

Anna said...

Är du färdigpluggad? Söker jobb?

NEWYORKMAMMAN said...

Jag har min Bachelor färdig, men jag söker inte jobb för jag tänkte hoppa på Masters utbildning till våren.

Anna said...

Aha! Skönt med en studiepaus innan det drar igång igen.