Saturday, September 29, 2012

Långt mellan inläggen

Jag har liksom ingen inspiration att blogga längre. Vad vill ni att jag ska blogga om? Jag kan behöva lite nya uppslag.

Idag spelade jag trummor med mina Batalapolare. Maker Faire i Queens. Här kan ni läsa mer om Maker Faire. Det tog mig två jäkla timmar att ta mig dit för tunnelbanelinjen jag behövde hoppa på hade ingen elektricitet!
Jag har inga bilder från jippot ännu, men jag kan ju lägga upp lite andra, om ni är intresserade? Då gör vi så!
Min nya profilbild på FB.





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Note to self: En BH är bra att ha när man repar, har ammat i sammanlagt över 7 år, och hoppar omkring mycket.
Transport utav de stora trummorna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Giba, som har startat Batala, är en tuff dirigent. Jag var lite rädd för honom.
Stacy är jag inte rädd för! Hon är vår vanliga bandledare. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi monterar våra trummor alldeles själva. De kommer hela vägen ifrån Brasilien.
Batala converse! Här kan man designa sina egna Converse på nätet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Coola frillor! Den här damen occuperar Wall Street, när hon inte trummar.
Tack och lov behöver jag inte lära mig att hiva upp trumman i luften. Nej jag är inte gravid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här höll jag faktiskt på att bryta ihop för jag kunde inte lära mig de nya sångerna och vi skulle gå i en parad dagen efter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det krävs stenhård koncentartion.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vem vet, en vacker dag kanske jag lägger upp en video där jag inte sjabblar (konstig stavning, men det ska tydligen vara så) till allt i showen.
 


9 comments:

vally said...

Du är så fantastisk Kajsa.

Hanna Lans said...

Jag tycker det är bra bara du lägger upp dagens bild eller nå't. Med kort förklarande text? Eller så gör du som i det här inlägget, massa bilder. :)

Anonymous said...

Bilder från Manhattan kan man aldrig se för många av. Ta en om dan och släng upp vetja? Måste inte vara superintressanta händelser, bara vardagsmiljöer är roligt att se./ak

Marie A said...

Det här var väl bra, kul att läsa vad du pysslar med när du inte tar hand om familjen, puss! /Marie

Anna Ström Åhlén said...

Spännande med ditt Batala-intresse!

Jag är ju en ganska ny läsare av din blogg och längtar ständigt tillbaka till New York.

Jag vill också gärna se bilder från stan: vardagliga, detaljer, något som sticker ut, något fint ... vad som helst!

Sen skulle det vara jättekul att läsa om dina favoritställen för fika, lunch etc, om du vill dela med dig?

Du kan också "följa" en plats eller företeelse genom olika årstider eller tider på dygnet.

Sen undrar jag förstås hur ditt vardagsliv ser ut i denna stad som jag alltid drömmer om. Kanske kan du blogga om "En vanlig dag" och så göra några nedslag i ditt liv, gärna med mycket bilder och NY-kuriosa eller -tips.

Anna Ström Åhlén said...

Spännande med ditt Batala-intresse!

Jag är ju en ganska ny läsare av din blogg och längtar ständigt tillbaka till New York.

Jag vill också gärna se bilder från stan: vardagliga, detaljer, något som sticker ut, något fint ... vad som helst!

Sen skulle det vara jättekul att läsa om dina favoritställen för fika, lunch etc, om du vill dela med dig?

Du kan också "följa" en plats eller företeelse genom olika årstider eller tider på dygnet.

Sen undrar jag förstås hur ditt vardagsliv ser ut i denna stad som jag alltid drömmer om. Kanske kan du blogga om "En vanlig dag" och så göra några nedslag i ditt liv, gärna med mycket bilder och NY-kuriosa eller -tips.

NEWYORKMAMMAN said...

Toppen med all input! Jag känner att det har blivit hack i skivan och att jag ju bara upprepar i bloggen vad jag gjorde förra året, i princip. Det händer liksom inte så mycket i min vardag. Men ni tycker inte min blogg är tråkig verkar det som och det glädjer mig!

Anonymous said...

Inte tråkig! Utom när det inte kommer några nya inlägg då;-) Kollar in varje dag!/AK

NEWYORKMAMMAN said...

Tack AK!